Tips om een sixpack te trainen

Sixpack trainen

Jij wilt een sixpack creëren en dat is logisch, omdat het betekend dat je fit bent en het is (woest)aantrekkelijk. Het liefst wil je dit van de één op de andere dag bereiken, maar dat is helaas niet zo eenvoudig. Hieronder lees je 10 tips die van toegevoegde waarde zijn om jouw doel te bereiken en werken voor vrouwen en mannen.

De sleutel naar succes om een sixpack te trainen

1. Mentale voorbereiding

Het is vrijwel onmogelijk om in een ontzettend korte tijd, heel veel progressie te zien. Maak jezelf duidelijk dat het om één proces gaat dat de nodige tijd zal gaan kosten. Neem de onderstaande tips over, maar doe dit stapsgewijs en gooi niet in één keer het roer om. Dit resulteert vaak in een terugval.

2. Vermijd bewerkte voedingsproducten

Voedsel is in zijn totaliteit de meest belangrijke factor in het behalen van jouw doel. Zorg dat je zo min mogelijk bewerkte producten eet, hier zitten overwegend suikers, geur- en kleurstoffen in. Ga voor puur!

3. Niet enkel buikspieroefeningen

Oefeningen voor de buik zullen zeker helpen bij het creëren van grotere buikspieren, maar als hier een laag vet overheen zit, zie je er niks van. Plaatselijk vetverbanden is niet mogelijk, er worden tijdens actieve inspanningen vetcellen verband door het hele lichaam.

Tips om sixpack te trainen

4. DRINK VEEL WATER

Dit is zo’n tip, die je in veel lijstjes ziet staan. Niet geheel zonder reden, want het is super belangrijk!

5. Kies een goed ontbijt

Je lichaam heeft de hele nacht geen voeding binnen gekregen en heeft in de ochtend voedsel nodig om het lichaam op te starten. Kijk of er voldoende eiwitten en koolhydraten in je ontbijt zitten. Als je niet thuis ontbijt neem het dan vanaf huis mee.

6. Eet vetten

Wat, vet?!? Ja, gezonde vetten zijn cruciaal. Denk hierbij aan een handje amandelen, een paar lepels pindakaas of een scheutje olijfolie.

7. Eet voldoende eiwitten

Zorg dat je jezelf elke 3 of 4 uur voorziet van eiwitten. Dit mag in de vorm van een maaltijd of een snack. Enkele voorbeelden: vis kip, eieren, magere biefstuk, proteïne shake(s), zuivelproducten.

8. Doe aan compound oefeningen

Train je buikspieren door samengestelde oefeningen uit te voeren. Dit zijn met name sportoefeningen waar meerdere spiergroepen zich tegelijk aanspannen tijdens de oefening. Zo stimuleer je vetverbranding en groeien spiergroepen harder.

9. Planking

Begin thuis op dag één met 10 seconden en doe er elke dag 10 seconden bij, hoe ver kan jij komen?

10. Neem eens in de week een cheatday

Sla deze dag niet over! Elke week kijk je ontzettend uit naar deze dag en hierdoor blijft het ‘leuk’. Alle vrouwen en mannen, aan de slag.

Leestip -> Afvallen doe je met de juiste mindset

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *